~ wasiat MR REMY PAUL


who is MR REMY PAUL? hahaha. die ni classmate aku time form4 untill form5. aku menyampah die ni sebab die menyampah kat aku. ade ke patut die conteng nota biology aku dengan 'puisi' aneh die tu? ni la 'puisi' die tuh ;

BERSABARLAH mengenal kepayahan,
BERSABARLAH  belajar erti pengorbanan,
BERSABARLAH mencari kebaikan,
BERSABARLAH menempuh ranjau kehidupan,
BERSABARLAH mengenal hati budi rakan,
BERSABARLAH mencari penyuluh kehidupan,
Kerana BERSABARLAH jua menerima kenikmatan,
Kenikmatan cinta kasih dari-NYA Tuhan,
Sebagai ikatan sayang hamba dengan Tuhan,
Tuhan… ya Tuhan…
Allah maha penyayang dan mengasihankan.
Dari lubuk hati MR REMY PAUL
Dalam lab biology,9:45 a.m
Di ukir atas nota bio aku

ni bukti-bukti yang die ukir atas nota bio aku ;
die gune pen merah (tulisan die, YA RABBI..)

ni nota bio aku lah
aduh. memang sengal lah si remy ni. hahaha. ape-ape pon, aku terharu sangat coz die conteng bende yang agak bermanfaat untuk aku. entah mane die cilok aku pon tak tau la kan. for your information, remy ni kuat bace novel. so, tak hairan la die ni bersifat sentimental sikit.
yang ni lah MR REMY PAUL with his little bro la kot?
padan muke kau remy. hahaha. by the way, aku ok je berkawan dengan die ni (walaupon die ni banyak cari pasal ngan aku). ah, lantak kau la remy. janji kau happy. 

p/s (pusat serenti) : kalau aku jumpe MR REMY PAUL kat bandar, aku buat-buat tak kenal je lah. hehehe. gurau je lah.

8 comments:

T-CH3R MY@ said...

Wah !
nice poem .

miss shark said...

t-ch3r ni@: hehehe.thanks..

r-5 said...

haha. jemput2 la singgah nnt, saya pon suka buat poem hehe. boleh la komen2 ek? huk3

amny.. said...

boooooooooooooo!!

shark copy paste je tuh!!!!!!!

miss shark said...

r-5: ye, sye tw..awk mmg kaki wt poem..sume mmg bez2 la..t sy jnguk ye..hehehe

amni: ala...ni poem ikhlas dari MR REMY..dengki la tuh..

remyramdan said...

woi...ka curi gamba ak ek....pepun ak bgga 5 minit coz karya aku dihargai...tq2....

remyramdan said...

pe yg ko wat ni membuat mkin menyampah kt ko....hehe...

miss shark said...

MR REMY : sorry la aq curi ko punye pic.. ta pe la.. dah org myampah kt aq..na wt cm ne..aq ta myampah pon ko (dlm hati=myampah gile!!!!)