~ kau kena pandai masak..

hari ni aku cium lappy aku bertubi-tubi. sebab dah tak hang. tahniah.

kau pandai masak tak? tak kiralah, masak megi ke, masak air ke. itu dalam list masak jugak lah. sebab bagi aku semua tu perlu ada kepakaran (pendapat tak boleh pakai). ni khas untuk girls, kau WAJIB pandai masak ok.

ada yang cakap ; "aku tak pandai masak, tak de basics masak, masakkan aku tak best"

walaupun kau masak tak best, orang hina masakkan kau, kau kena sabar. macamlah orang yang hina masakan kau tu pandai masak. lainlah chef bertaraf lima bintang dan so on. yang penting kau berusaha, sampai kau boleh masak dengan betul.

ada pulak yang cakap ; "BF aku tak kisah aku pandai masak ke tak"

aku tak suka betul mendengarnya. BF kau tipu je tuh. lelaki sebelum kawin memang bercakap manis, berjanji apa semua. tapi bila dah kawin 20 tahun, memang ter-transformasi punya lah (aku tak berpengalaman lagi). tak kan lah dia tak nak rasa air basuhan tangan bini dia kot?(asyik makan kat kedai je)

ada lagi yang bercakap ; "mak aku tak bising-bising pun suruh masak"

oh my, kes teruk nih. bonda aku punyalah struggle kerahkan tenaga aku kat dapur. ajar aku masak-masak, pegang pisau, handle api since aku 5 tahun. tapi, kau boleh bersenang lenang gitu? ok, kau orang kaya, ada bibik yang buat semua tuh. aku tak ade bibik.

dah, sila hayati pic yang aku upload nih,

telur goreng masak merah.

 telur goreng masak merah jugak lah.

ni 'bakal' jadi kucing masak merah. pemalas, asyik tidur je. 
oh, fokus pada pic telur goreng masak merah tuh. aku yang masak tau (masakan orang bujang). so, memang tak sedaplah cos terlebih garam akibat berangan main fire-fire ultramen kat dapur tadi. see that? aku yang insane pon boleh masak (main campak-campak je bawang apa semua). jangan takut dengan percikan minyak apa semua ok. yang penting, CUBA!

p/s : aku still tak boleh lawan dengan kelazatan masakkan abang aku. tapi aku akan cuba. way to go girl!

20 comments:

amny.. said...

weehh..

natang mnde 2 ko msak????

amny.. said...

xgye tlor daa..wahahauu

miss shark said...

dear amny : kau mau tanya lagi?

miss shark said...

dear amny lagi : bukan.. sebenar nye tu dinosaur lah..

sarah mohamad said...

menyelerakan ! :)

miss shark said...

dear sarah mohamad : meh, jemput dtg rumah.. ekekeke

Wafiy Suzly said...

ce masak kucing tu nak rasa!:DD

miss shark said...

dear Wafiy Suzly : kucing ni berharga RM 935785812468. so, tak boleh masak :p

r-5 said...

hahaha. peh masak telur masak merah. kena rasa ni. huhu. oh ik ikan yu lupa pulak pasal. dah buat tapi lupa nk publish ari yu sbb tak complete. okay2 otw untuk disiapkan. sorry ler busy ciket buat masa skrg ni~ huhu

~::KUYA HARIS::~ said...

tetiba lapooo,nampak telur goreng masak merah.nyummiii~ ;)

miss shark said...

dear r-5 : kalau nak rasa, jemput datang rumah.. agagaga.. oh my, knapa mention kat sini.. malulah kalau orang lain tau..hee~

miss shark said...

dear ~::KUYA HARIS::~ : alamak, jangan makan tengah malam.. bahaya! hehehe.. :)

kay_are said...

berani r masak kucing!! gua pencinta kucing ni.. huu

umishahirah_ said...

dear sharkk : whoooa. nnti ajar kan aku memasak ok. aku ta berani nak mencuba. ( trauma kene minyak panas akibat letupan minyak ikan ). erk. ikan yang aku goreng pon hancur maa. haisyy, :((((

amny.. said...

umishahirah!!ak ngn minyak panas dah jdi kwan baek daaa.....ahhaha

miss shark said...

dear kay_are : heyy.. chillex.. ekekeke.. kalau masak kucing tu spe nak makan.. (pencinta kucing jugak)

miss shark said...

dear umishahirah_ : ha? kau trauma ekk.. just try it. ingat, jgn kalah dengan masalah (ayt cte wktu rehat)spe suruh masak ikan :p kau lupa, aku ni sjenis ikan jugak.. jangan masak kaum aku ! hehehehe

miss shark said...

dear amny : apa? kau dengan minyak kawan baik? kau tu aku baru hidup api kau dah lari.. ekekeke :P

Aujinz said...

sila tingkatkan skill anda. koh koh koh

miss shark said...

dear Aujinz : otw to be the best.. (berangan jadi chef, 5 minit)