~ nak pergi tak?

oh, sayang lappy aku hari nih. tetibe tak hang dah (sebab aku hempas kat dinding tadi).

pagi tadi aku bukak handphone ayahanda aku sibuk betul aku nih. then terjumpa pic pemandangan yang agak familiar bagi aku. damai sungguh. jom kite tengok.
bukuit bukit-bukit

kehijauan

'bakal' rumah aku
photographer : ayahanda aku sendiri. thumbs up for him!
location :  Cameron Highlands je.

ok, kenape familiar bagi aku? cos kat sinilah family aku selalu lepak bosan jugak lah. kalau tak kat sini, Langkawilah mangsanye. oh ye, dulu aku ade kawan duduk kat Puncak Arabella, Cameron Highlands (dah lupe name dia).

kalau kat sini kitorang selalu menginap kat Berinchang. nak pergi strawberi farm pon dekat je. ade  taman rama-rama, pokok cactus pon ade jual tau ! sedih pulak tak de pic (malas nak upload sebenarnye). kalau nak balik jangan lupe singgah Lata Iskandar (ade air terjun oh).

recently, banyak kemalangan yang jadi kat area jalan nak pegi cameron kan? aku dengar dah ade jalan baru. ayahanda aku cakap sekejap je boleh sampai. boleh lah try nanti ye !

sebenarnye ayahanda aku dah banyak kali naik cameron (atas urusan kerje lah). dia pon mesti dah boring kot? selalu bawak buah strawberi balik rumah. sampai kat rumah memang masamlah (sedap lagi durian).

p/s : cuti-cuti Malaysia! korang pergilah sendiri kalau nak lagi tau. experience is the best teacher, right?

12 comments:

amny.. said...

comeeron????

alaaa...stiap ari ak g...

ad a ksah??

hahahaha..:D

miss shark said...

dear amni : kau orang kaya. aku tak kaya macam kau (",)

amny.. said...

ye dok???

ahhahahaha..joking jepp!

miss shark said...

dear amni : tau dah kau tu..memang !

myhatiku said...

aha..korg nie berperang pulak..nak pedang tak..=P

nyway,penah pergi Fraser's Hill tak..kalo tak,ajak la ayahanda pergi..pasti terpikat!best..n cantek sgt..=)

miss shark said...

dear myhatiku : kami bergaduh tapi takkan terputus hubungan silaturrahim :)

ohh..fraser hill kami sudah pergi..banyak hutan disitu, but still enjoyed !

r-5 said...

wah3 masakecik2 dulu saya cakap nak buat uma atas bukit. bapak saya cakap jn nanti orag igat kia saaja takmo kasi pengemis datang uma mitak sedekah. hahaha

miss shark said...

dear r-5 : oh, kalau macam tu tak nak lah buat rumah atas bukit. hohoho. buat atas jalan raya pulaks.

diawania said...

shark ! nak pegi laaaaa . boleyy tolong bawak ?

miss shark said...

dear diawania : ouhh, jum lah.. bawak family kau :)

mi2omar said...

suka cameron jg! rasa nak ajak mr suami dok kt sana. tp syg sbb xde suami ag..hehe

miss shark said...

dear mi2omar : hehehe.. nanti dah ada mr suami bwk lah dia pegi kat sini tau ! (jgn lupa ajak mkn nasi mnyak)